Sunday, November 10, 2013

Ayat cinta dari ALLAH

Bismillahirahmanirahim..YA ALLAH LANCARKANLAH DAN PERMUDAHKANLAH URUSAN HIDUPKU DIDUNIA JUGA DI AKHIRAT.

Assalamualaikum,mira doakan kalian2 yang membaca entry ni semuanya dalam keadaan tenang dan gembira sentiasa.

Pernah tak korang rasa terbeban?Terbeban dengan masalah  sekeliling korang? Saya rasa kita semua pernah rasa perasaan "terbeban"  kan?Saya pun termasuk dalam golongan tu juga. 



Bila perasaan terbeban tu datang dalam diri kita,mesti kita rasa resah ?Lepas tu,mesti kita rasa nak mengadu kat seseorang .

Mulalah disaat tu kita ingat mak/ayah,suami/isteri ataupun kawan2 kita.Tak salah untuk mengadu pada mereka,tapi apa yang mereka cuma mampu lakukan adalah memberi kata2 sokongan dan mencadangkan beberapa langkah untuk korang menyelesaikan "bebanan"  itu,lepas memberitahu mereka semua bebanan yang korang tanggung, korang akan berasa sedikit lega,tidak sepenuhnya lega!!tahu tak kenapa ia tak sepenuhnya lega?Sebab kita semua TERLUPA nak mengadu "bebanan" yang korang tanggung tu dekat  ALLAH.ALLAH yang maha MENDENGAR,DIA takkan pernah BOSAN untuk dengar apa yang kita nak adukan,bahkan DIA benar2 ingin menolong kita 

Kata ALLAH  dalam suroh AL-Baqaroh ayat 186(Maksudnya):

"Dan apabila hamba-hamba Ku bertanya kepadamu tentang AKU,Maka (jawablah),bahawasanya AKU adalah dekat.AKU mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku,Maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku,agar mereka selalu berada dalam kebenaran."




So, mulai hari ni jika kita rasa terbeban terus je mengadu kat ALLAH . Sebab ALLAH sahaja yang mampu menyelesaikan semua bebanan kita.

Do share some comments below there :)Semoga ikatan ukhuwah terus terjalin.





No comments:

Post a Comment